مشاوره تلفنی یک تخصص عمومی و تخصص ارائه دهنده خدمات بهداشتی در روانشناسی حرفه ای است. تمرکز بر نحوه عملکرد افراد هم در روابط سنی و هم در هر سنی است. روانشناسی مشاوره به نگرانی های احساسی ، اجتماعی ، شغلی ، مدرسه و سلامت جسمانی افراد در مراحل مختلف زندگی خود می پردازد ، بر تمرکز بر استرس های معمولی زندگی و مسائل شدیدتری که افراد ممکن است به عنوان افراد و به عنوان بخشی از خانواده ها ، گروه ها و سازمان های. روانشناسان مشاوره به افرادی که دارای مشکلات جسمی ، روحی و روانی هستند کمک می کند تا احساس بهزیستی خود را بهبود بخشند ، احساس ناراحتی را کاهش داده و بحران ها را برطرف کنند. آنها همچنین ارزیابی ، تشخیص و درمان علائم روانی شدیدتر را ارائه می دهند که میتوانید با مشاوره تلفنی روانشناسی گپچه به راحتی در ارتباط باشید.

در تمام مراحل رشد (مانند کودکی ، نوجوانی ، بزرگسالی و سن بالاتر) ، روانشناسان مشاور بر موارد زیر تمرکز می کنند:


جنبه های سالم و نقاط قوت مراجعه کنندگان (اعم از فردی ، زوج ، خانواده ، گروه یا سازمان). تأثیرات محیطی / موقعیتی (چگونه مسائل فرهنگی ، جنسیتی و شیوه زندگی تجربیات و نگرانی های افراد را شکل می دهد). مسائل تنوع و عدالت اجتماعی (به عنوان مثال ، حمایت نقش حرفه و کار در زندگی مردم مشکلات برطرف شد.


مشاوره و روان درمانی فردی ، خانوادگی و گروهی. مداخله در بحران ، مدیریت بلایا و آسیب ها. تکنیک های ارزیابی تشخیص اختلالات روانی. برنامه ها / کارگاه هایی که به مردم آموزش می دهد و در مورد مسائل روانی ، مدرسه ، خانواده ، روابط و محل کار آموزش می دهد تا مشکلات ایجاد شود. می توان قبل از شروع یا کاهش قبل از بدتر شدن آنها جلوگیری کرد. مشورت با سازمانها. ارزیابی برنامه و نتیجه درمان (به عنوان مثال ، پیشرفت مشتری). آموزش. نظارت بالینی. ساخت آزمایش و اعتبار سنجی. روشهای تحقیق برای تحقیقات علمی جمعیت خدمت کرد.

مشتریانی که توسط روانشناسان مشاوره خدمت می کنند شامل افراد ، گروه ها (شامل زوج ها و خانواده ها) و سازمان ها می شود. روانشناسان مشاوره نوجوان رایگان با مراجعه کنندگان در هر سنی مانند کودکانی که مشکلات رفتاری دارند کار می کنند. نوجوانان دیررس با نگرانی های آموزشی و شغلی یا مشکلات سوء مصرف مواد ؛ بزرگسالانی که با مشکلات زناشویی یا خانوادگی ، تغییرات شغلی یا غلبه بر معلولیت روبرو هستند. و افراد مسن با بازنشستگی روبرو هستند. آنها با گروه ها همکاری می کنند تا به آنها در یافتن راه حل برای بسیاری از این مشکلات مشابه و همچنین بهبود عملکرد شخصی و بین فردی اعضای گروه کمک کنند. روانشناسان مشاور همچنین با سازمانها (به عنوان مثال ، مشاغل) و گروههای کاری مشورت می کنند تا به ایجاد محیط کاری که افراد در آن موفق می شوند کمک کنند و توانایی سازمانها را در افزایش بهره وری و اثر بخشی افزایش دهند.




تاريخ : شنبه 17 مهر 1400 | 16:26 | نویسنده : محمد |


.: Weblog Themes By Bia2skin :.