تولید انواع صندلی تاشو از لوله و پروفیل سبک

برای تولید صندلی تاشو میتوان از انواع و اقسام مواد مثل چوب و انواع فلزات استفاده کرد اما بهترین گزینه نمونه ای فرآیند پذیر و در عین حال مقاوم است که وزن کم و قیمت مقرون به صرفه ای هم داشته باشد. با توجه به این ویژگی ها لوله و پروفیل مبلی بهترین گزینه است. از نظر ساخت و طراحی این صندلی ها بسیار متنوع هستند به همین خاطر کاربرد های بسیار متفاوتی هم دارند. در واقع این صندلی ها برای مواقعی طراحی شده اند که امکان استفاده از صندلی های بزرگ وجود نداشته باشد مثل پیک نیک، جلسات، همایش ها و ... استفاده از مواد کاملا بستگی به طراحی محصول دارد اما در اکثر مواقع بدنه ی اصلی صندلی از فولاد ساخته می شود که استحکام کافی برای تحمل وزن را داشته و در عین حال سبک باشد و برای ساخت قسمت های دیگر چون نشیمن، پشتی و صندلی از مواد نرم تر برای ایجاد راحتی بیشتر استفاده می شود. گرچه صندلی های تاشو بسیار متنوع هستند اما شاید بر اساس طراحی اصلی بتوان آن را به سه دسته ی کلی تقسیم کرد. 1.بدون پشتی و دسته 2.بدون دسته 3. کمپینگ

1.بدون پشتی و دسته:

این صندلی تنها بخش نشیمن دارد درنتیجه برای استفاده طولانی مدت گزینه ی مناسب و راحتی نیست. در اکثر مواقع ساخت بسیار ساده ای دارد. از لوله یا پروفیل سبک به عنوان بدنه ی اصلی یا به عبارتی پایه و برای نشیمن بسته به طراحی از انواع پارچه و پلاستیک استفاده می شود. سایز معمول این لوله ها قطر 2 سانتی متر و ضخامت 0.7 میلی متر است که باز هم با توجه به طراحی تا حدی قابل تغییر است. از انواع فرآیند های تخصصی لوله و پروفیل برای ساخت این صندلی ها استفاده می شود برای مثال گاهی به کمک خمکاری بخش نشیمن و پایه ایجاد می شود و در برخی موارد با برش و جوشکاری یا حتی به کمک انواع اتصالات. برای زیبا یا ضدزنگ کردن لوله ها ممکن است انواع آبکاری چون گالوانیزاسیون یا آبکاری نیکل-کروم روی آن انجام بشود.

2.بدون دسته:

پیچیدگی ساخت و البته راحتی این مدل کمی بیشتر از نمونه ی قبلی است اما نوع ساخت و مواد مورد استفاده در ساخت تقریبا مشابه است و یک تفاوت کوچک وجود دارد که گاهی برای ساخت بخش پشتی و نشیمن این صندلی از ورق روغنی استفاده می شود. گاهی به همان شکل فلزی مورد استفاده قرار می گیرد و گاهی برای ایجاد راحتی بیشتر تشکچه هایی به این ورق ها متصل می شود. این نوع صندلی ها نسبتا وزن بیشتری دارند به همین خاطر کاربردشان کمی متفاوت از نمونه ی قبلی است. برای فضاهای باز مثل بالکن، یا در جلسات و همایش های مدارس و ادارات بسیار کاربردی است.

images_1660561531.png

3.کمپینگ

کامل ترین و راحت ترین صندلی تاشو صندلی های کمپینگ هستند که وزن کمی دارد، بخش پشتی، دسته و نشیمن آن ها کامل است به علاوه ی این که با توجه به طراحی گاهی فضا هایی در دسته و کنار یا حتی زیر صندلی برای قرار گیری بطری، لیوان یا وسایل اضافی تعبه می شود. برای ساخت بدنه ی این صندلی نیز از لوله مبلی با قطر 2 سانتی متر و ضخامت 0.7 میلی متر استفاده می شود اما پارچه های مصرفی در بخش نشیمن و پشتی عموما برای ایجاد راحتی بیشتر و عبور راحت تر هوا مشبک است.

باید به این نکته توجه داشت که کوچک تر شدن سایز لوله شاید به دلیل کم شدن وزن باعث کاهش قیمت تمام شده ساخت صندلی بشود اما به دلیل آن که به همان نسبت کاهش مقاومت هم اتفاق می افتد، کاهش بیش از حد سایز برابر با بی کیفیت شدن محصول تولیدی خواهد بود. بزرگ شدن بیش از حد سایز لوله و پروفیل مبلی نیز به شکل دیگری ایجاد مشکل می کند. با بالا رفتن وزن، هم قیمت نهایی تولید زیاد می شود و هم وزن زیاد صندلی حمل و نقل آن را دشوار می کند.




تاريخ : پنجشنبه 1 دی 1401 | 5:45 | نویسنده : محمد |


.: Weblog Themes By Bia2skin :.