صادق ضیایان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: امشب در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، گیلان، مازندران، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود و در مناطق مستعد احتمال رخداد تگرگ انتظار می‌رود.

او ادامه داد: در پاره‌ای از مناطق کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان و قم بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب فعال است افزود: روز دوشنبه به جز ایلام، کرمانشاه و خوزستان در سایر مناطق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

ضیائیان اظهار کرد: روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و روز چهارشنبه هم در نواحی شرق کشور خواهد بود.

او یادآور شد:روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۸ درجه و در روز‌های سه شنبه تا پنجشنبه افزایش نسبی دما بین ۵ تا ۱۰ درجه در اکثر مناطق کشور رخ خواهد داد.

او توضیح داد: روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه دریای خزر و از امروز تا اواخر هفته شرق دریای عمان مواج است.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران قسمتی ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بیشترین دمای هوا به ۲۷ و کمترین آن به ۱۸ درجه می رسد.




تاريخ : يکشنبه 12 ارديبهشت 1400 | 2:52 | نویسنده : محمد |


.: Weblog Themes By Bia2skin :.