درب اتوماتیک ریلی


درب اتوماتیک ریلی که به درب اتوماتیک کشویی نیز مشهور میباشد برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که تمام فضای ورودی پارکینگ مورد نیاز باشد ویا ابعاد درب بزرگ و دارای وزنی سنگین باشد که استفاده از مدل های دیگر مانند درب پارکینگ زیر سقفی (سکشنال)، درب زیر سطحی و یا درب پارکینگ لنگه ای مقرون به صرفه نباشد. امکان اینکه درب کشویی معمولی خود را به نوع اتوماتیک (هوشمند) تغییر دهید به راحتی و با هزینه کم امکان پذیر بوده و نیازی به تخریب و تعویض درب نیست.

درب اتوماتیک کشویی هیچ گونه محدودیتی در پارکینگ های مسقف و باز ندارد زیرا که فاکتورهای مهم مانند عدم آلودگی صوتی، زیبایی متناسب با معماری مجتمع های مسکونی و تجاری و اجرا در فضای کم کاملا رعایت شده است.



اجزایی که در ساخت ونصب درب اتوماتیک ریلی پارکینگ استفاده می شود:

  1. موتور با توان قدرتی متناسب با وزن درب

  2. دندان شانه ای هدایت کننده

  3. چشمی و فلاشر درب

  4. مرکز کنترل ومتعلقات آن


ساختار درب اتوماتیک ریلی

ساختار کلی درب ریلی اتوماتیک به گونه ایست که یک لنگه درب که به طور معمول بیشتر از 2 متر طول دارد به صورت کشویی و بر روی ریل به سمت چپ یا راست حرکت می کند و فضای ورودی را به صورت کامل باز می کند. جک درب ریلی پارکینگ قابلیت نصب بر روی سطح زمین یا بالای درب را دارا می باشد .

معمولا هر پکیج موتور درب ریلی دارای 4 متر ریل دندانه شانه ای می باشد که چنانچه طول درب بیش از این مقدار باشد باید به ازای هر متر طول اضافه ریل های 1 متری اضافه برای درب پیش بینی کرد.


نحوه اجرا پروژه درب اتوماتیک ریلی پارکینگ:

قبل از هر چیزابعاد(عرض و طول) درهانه مورد نظر را بدست می آوریم، مطابق با آن درب ساخته می شود که در این مرحله مانند یک درب معمولی ریلی عمل می کند.سپس درب را در محل نصب قرار داده و دندان شانه ای را بسته به مکان مورد نظر و ورودی آن، در قسمت بالا یا پایین درب متصل می کنیم.

در مرحله بعدی موتور الکترومکانیکی را متناسب با قرارگیری دنده شانه ای به گونه ای نصب و مستقر می کنیم که قسمت بیرون زده از موتور روی دندان شانه ای قرار گیرد.

در ادامه بخش های الکترونیکی که مرکز کنترل نامیده می شود نصب و ریموت ها را تست می نماییم.با توجه به اینکه عملکرد چشمی جهت تشخیص مانع نصب میشود از فاکتورهای بسیار مهم می باشد به همین منظور باید در انتخاب محل مناسب جهت نصب چشمی و فلاشر باید دقت وسلیقه به خرج داد.


http://esfahandoor.com/ اصفهان در


مزایای درب اتوماتیک ریلی:

مقاوت و سطح امنیتی بسیار بالا

عدم محدودیت در تردد

مجهز به خلاص کن دستی در زمان قطع برق

صدای بسیار کم در زمان استفاده

چشم های کنترل جهت عدم برخورد با مانع

حجم اشغالی بسیار کم

متناسب برای مکان های پر رفت و آمد

معایب درب اتوماتیک ریلی:

  1. سرعت کم در حین عملیات باز و بسته شدن

  2. ملزم به داشتن فضایی آزاد معادل کل درب درقسمت بازشو


کاربرد درب اتوماتیک ریلی

به تمام فضای ورودی پارکینگ نیاز باشد. وزن دربهای ریلی مهمترین گزینه برای انتخاب جک پارکینگی ریلی می باشد. به طور معمول استاندارد درب های ریلی مسکونی بین 200 کیلوگرم تا 1000 کیلوگرم می باشد. درب های ریلی صنعتی نیز از 500 کیلوگرم تا 4000 کیلوگرم می باشند. محدودیتی برای استفاده از درب ریلی وجود ندارد و قابلیت استفاده در پارکینگ های مسقف و روباز را دارند.




تاريخ : جمعه 28 آبان 1400 | 17:10 | نویسنده : محمد |


.: Weblog Themes By Bia2skin :.